Home  Forum  Zoeken  Profiel  Log in om privé-berichten te bekijken  Beveiliging  Downloads  Inloggen  Registreer 
PC kan dvd-speler niet vinden, foto's kwijt!

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Index -> Microsoft Windows Vista
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp :: Opgelost 
Auteur Bericht
Diageo
Net Gestart
Net Gestart

Leeftijd: 24

BerichtGeplaatst: Wo 21 Okt 2009, 22:27    Onderwerp: PC kan dvd-speler niet vinden, foto's kwijt! Reageer met quote

Hoi hoi allemaal,

Ik zit eigenlijk met een probleempje. Durf eigenlijk wel te zeggen een groot probleem Shocked Het zit namelijk zo.
Ik wilde foto's op een dvd branden. Ik heb toen de foto's geselecteerd uit 'mijn afbeeldingen' en via 'computer' naar de dvd-brander gesleept. Dit werkte allemaal pikobello. Vervolgens kreeg ik ineens een of andere rare foutmelding dat ik het opnieuw moest proberen. Ik kon toen kiezen tussen de opties 'overslaan' 'doorgaan' en 'annuleren', meen ik me te herinneren. Toen ik wilde controleren of de foto's op de dvd stonden zag ik de dvd-speler helemaal niet meer staan!

Ik raakte toen al helemaal in paniek. Wel had ik de map nog openstaan waar ik alle 'gebrandde' foto's in zag staan. Echter, wat ik ook deed, ik kon ze niet plakken/copieren etc etc omdat de 'E:/ bal bal bal bala blaalla ' niet meer bestond ofzoiets.

Het probleem is dus: Mijn pc heeft NIETS gebrand Sad , en alle foto's zijn foetsie verdwenen Shocked Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt Cool
Naar boven
John van Rhijn
Senior lid
Senior lid

Leeftijd: 57

BerichtGeplaatst: Do 22 Okt 2009, 0:55    Onderwerp: Reageer met quote

Ik denk dat het nu heel belangrijk is om de pc NIET af te sluiten.

Met welk programma wilde je de foto's op dvd branden?
Normaal gesproken zou ik in bijvoorbeeld Nero de foto's 'kopieeren' van de foto's-map naar het, dan eerst nog, lege Nero-venster van de te branden dvd-inhoud.

Bij jou lijkt het erop dat je de foto's geladen hebt op het klembord (?) en dat dan de foto's door het slepen automatisch gedeponeerd worden bij de dvd-brander om op dvd te worden gebrand.
Ik weet niet extreem veel van Windows, maar open eens Windows Verkenner en ga naar de map C:\Windows.
Kijk daar eens in de map C:\Windows\Temp. Met een beetje geluk vindt je daar je foto's.
Soms bevindt Temp zich gewoon aan 'root', dus: C:\Temp.
Net Gestart
Net Gestart

BerichtGeplaatst: Do 22 Okt 2009, 7:46    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt voor je uitleg Very Happy

Ik wilde de foto's gewoon op dvd branden door ze naar de dvd-speler te slepen. Dan brand hij ze gewoon via windows.
Helaas moet ik bekennen dat ik wél de pc heb gereboot! Omdat er geen enkele mogelijkheid meer was, hij kon zoals gezegt mijn dvd-speler niet meer vinden. Vervolgens hing de hele zooi vast confused

in de C:\WINDOWS\TEMP staat niets, wel een aantal mappen maar er staat helemaal niets in Sad
Naar boven
John van Rhijn
Senior lid
Senior lid

BerichtGeplaatst: Do 22 Okt 2009, 8:43    Onderwerp: Reageer met quote

Diageo schreef:
in de C:\WINDOWS\TEMP staat niets, wel een aantal mappen maar er staat helemaal niets in Sad

Dat is jammer.
Je moet vanaf nu zo min mogelijk, liever niets meer, doen op deze pc.
Windows leest en schrijft tijdens werken continu op de harde schijf.
Er bestaat dan dus kans dat je foto's overschreven worden.

Welke merk en model pc heb je precies? Dit is belangrijk; geef zoveel mogelijk, ook schijnbaar onbelangrijke, codes die je op de pc vindt op stickers e.d.. Aan de hand hiervan kan precies vastgesteld worden hoe je pc in elkaar zit (vooral het merk en model moederbord in de pc is belangrijk), zodat je beter te helpen bent.

Welke versie van Windows heb je? XP of Vista, en dan Home (Basic/Premium) of Professional?

Heb je de beschikking over een 2e pc, of kun je met wat ritselwerk wel tijdelijk over een 2e pc beschikken?
Net Gestart
Net Gestart

BerichtGeplaatst: Do 22 Okt 2009, 11:00    Onderwerp: Reageer met quote

John van Rhijn schreef:
Diageo schreef:

Dat is jammer.
Je moet vanaf nu zo min mogelijk, liever niets meer, doen op deze pc.
Windows leest en schrijft tijdens werken continu op de harde schijf.
Er bestaat dan dus kans dat je foto's overschreven worden.

Welke merk en model pc heb je precies? Dit is belangrijk; geef zoveel mogelijk, ook schijnbaar onbelangrijke, codes die je op de pc vindt op stickers e.d.. Aan de hand hiervan kan precies vastgesteld worden hoe je pc in elkaar zit (vooral het merk en model moederbord in de pc is belangrijk), zodat je beter te helpen bent.

Welke versie van Windows heb je? XP of Vista, en dan Home (Basic/Premium) of Professional?

Heb je de beschikking over een 2e pc, of kun je met wat ritselwerk wel tijdelijk over een 2e pc beschikken?

HP Pavilion 6720ed
Windows Vista Home Premium

2,00 gigahertz AMD Turion 64 X2
64 kilobyte primary memory cache
1024 kilobyte secondary memory cache
64-bit ready
Multi-core (2 total)
Not hyper-threaded

Board: Quanta 30D0 85.24
Serial Number: None2
Bus Clock: 200 megahertz
BIOS: Hewlett-Packard F.27 01/11/2008

320,07 Gigabytes Usable Hard Drive Capacity
6,99 Gigabytes Hard Drive Free Space
EZWFWP 6FC1Y7KT6R SCSI CdRom Device [CD-ROM drive]
FUJITSU MHZ2320BH G1 [Hard drive] (320,07 GB) -- drive 0, s/n K60AT8A29E5V, rev 00000009

3072 Megabytes Usable Installed Memory
Slot 'DIMM 1' has 1024 MB
Slot 'DIMM 2' has 2048 MB

Verder heb ik geen 2e pc, wel in het weekend als ik thuis ben (zit op kamers). Hopelijk heb ik zo genoeg informatie gegeven. Hartelijk dank voor u hulp! Cool
Naar boven
John van Rhijn
Senior lid
Senior lid

BerichtGeplaatst: Do 22 Okt 2009, 11:12    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb even op een ander forum gevraagd; op internet is nauwelijks iets hierover te vinden.

Te branden data worden in een tijdelijke map opgeslagen.
In Windows XP is dat in de map c:\documents and settings\gebruikersnaam\local settings\application data\microsoft\cd burning. De locaties voor Windows Vista en 7 zullen soortgelijke namen hebben.
Kijk eens of je zo'n soort map kan vinden bij je Vista.
Het kan zijn dat je in Windows Verkenner in de Maptopties (zit verstopt onder 1 van de rechts knoppen bovenaan), het vinkje weg moet halen bij 'Beveiligde systeembestanden verbergen . . .' en bij 'Verborgen bestanden niet weergeven'.

Succes.

N.B.: ben even weg nu.
Net Gestart
Net Gestart

BerichtGeplaatst: Do 22 Okt 2009, 11:44    Onderwerp: Reageer met quote

John van Rhijn schreef:
Ik heb even op een ander forum gevraagd; op internet is nauwelijks iets hierover te vinden.

Te branden data worden in een tijdelijke map opgeslagen.
In Windows XP is dat in de map c:\documents and settings\gebruikersnaam\local settings\application data\microsoft\cd burning. De locaties voor Windows Vista en 7 zullen soortgelijke namen hebben.
Kijk eens of je zo'n soort map kan vinden bij je Vista.
Het kan zijn dat je in Windows Verkenner in de Maptopties (zit verstopt onder 1 van de rechts knoppen bovenaan), het vinkje weg moet halen bij 'Beveiligde systeembestanden verbergen . . .' en bij 'Verborgen bestanden niet weergeven'.

Succes.

N.B.: ben even weg nu.

Moest idd dat vinkje weghalen. Heb de map gevonden 'Tijdelijke map voor branden' heet die map, maar daar staat helemaal niets in Shocked Zo te zien ben ik dus mijn foto's voorgoed kwijt?
Naar boven
John van Rhijn
Senior lid
Senior lid

BerichtGeplaatst: Do 22 Okt 2009, 13:55    Onderwerp: Reageer met quote

Diageo schreef:
Moest idd dat vinkje weghalen. Heb de map gevonden 'Tijdelijke map voor branden' heet die map, maar daar staat helemaal niets in Shocked Zo te zien ben ik dus mijn foto's voorgoed kwijt?

Kijk nog eens, in Vista schijnt het deze map te zijn:

C:\Gebruikers\Gebruikersnaam\AppData\Local\Microsoft\Windows\Burn\.
Net Gestart
Net Gestart

BerichtGeplaatst: Do 22 Okt 2009, 15:49    Onderwerp: Reageer met quote

John van Rhijn schreef:
Diageo schreef:

Kijk nog eens, in Vista schijnt het deze map te zijn:

C:\Gebruikers\Gebruikersnaam\AppData\Local\Microsoft\Windows\Burn\.

Die map bedoelde ik ook Smile Daar staat alleen helemaal niets in Sad
Naar boven
John van Rhijn
Senior lid
Senior lid

BerichtGeplaatst: Do 22 Okt 2009, 16:30    Onderwerp: Reageer met quote

Dat dacht ik eigenlijk al, hoopte van niet, dat je die map gevonden had.

Diageo schreef:
Verder heb ik geen 2e pc, wel in het weekend als ik thuis ben (zit op kamers).

Dan moeten we er nu mee verder op je andere pc.
Nu moet je proberen met een programma als Recuva de foto's, die ergens op de harde schijf moeten staan, tevoorschijn te toveren.
Om geen foto's te verliezen, is het daarom belangrijk dat de harde schijf uit deze pc gehaald wordt en als 2e harde schijf in je thuis-pc 'gehangen' wordt. Dan namelijk kun je een recovery doen, zonder dat Windows foto's overschrijft.
Als je een verwijderd bestand ook definitief uit de Prullenbak verwijderd, dan doe je eigenlijk niets anders dan tegen Windows zeggen: 'de ruimte waar dit bestand staat, mag je weer gebruiken'. M.a.w.: het bestand staat er nog steeds, alleen je ziet het niet meer in Windows Verkenner. Met software als Recuva maak je die bestanden weer zichtbaar.
Windows leest en schrijft continu, dus als een verloren bestand in de, wat Windows betreft, beschrijfbare ruimte staat, dan heb je kans dat dat verloren bestand door overschrijven van Windows alsnog definitief het hoekje om is.
Vandaar dat de harde schijf van je kamer-pc gemonteerd moet worden als 2e harde schijf in je thuis-pc.
Dan 'beweegt' het lezen en schrijven van Windows zich op de 1e harde schijf en wordt er op de 2e harde schijf (uit je kamer-pc) alleen gelezen. Tevens heb je, zou Recuva inderdaad je foto's terugvinden, op de 1e harde schijf dan waarschijnlijk ruimte zat, om de gerecoverde foto's heen te kopieeren.

Om de harde schijf te verwijderen, doe je het navolgende.

Zet de pc uit.
Trek aan de achterkant van de pc de stekker van de voedingskabel uit de pc.
Houdt de aan/uit-toets 5 tellen lang ingedrukt.
Verwijder het (meestal rechter-)paneel dat toegang geeft tot de binnenkant van de pc-behuizing.
Raak met beide handen 5 tellen lang het metaal van de behuizing aan.
Nu is de pc ordentelijk geopend met zo min mogelijk kans op schade door restspanningen of elektrostatische spanning.
Maak voorzichtig de 4-dradige voedingsstekker los van de harde schijf.
Volg de platte IDE-kabel of de dunnere SATA-kabel naar het moederbord en maak die daar ook voorzichtig los. Let er op dat je de stekker beet pakt en niet trekt aan de kabel.
Verwijder nu aan de zijkant van de harde schijf de schroefjes en verwijder de harde schijf.
Monteer de schroefjes weer aan de harde schijf.
Soms zitten er geen schroefjes en dan kun je de harde schijf verwijderen uit een soort slede, die naar voren schuift of opzij draait. Bekijk dit even. Haal er desnoods een technische kamergenoot bij.

Meld je maar weer, tenzij je hierover vragen hebt, als je de harde schijf in je thuis-pc gaat monteren.

Ben weg nu, vanavond pas weer thuis.
Net Gestart
Net Gestart

BerichtGeplaatst: Do 22 Okt 2009, 19:08    Onderwerp: Reageer met quote

Nou, dat ga ik dan (hoop ik) zaterdag doen! Dan ben ik weer thuis en heb ik een 2e pc tot m'n beschikking. Ik laat begin volgende week wel wat van me horen! Alvast hartelijk dank voor je hulp, waardeer ik enorm Very Happy
Naar boven
John van Rhijn
Senior lid
Senior lid

BerichtGeplaatst: Vr 23 Okt 2009, 1:51    Onderwerp: Reageer met quote

Diageo schreef:
Nou, dat ga ik dan (hoop ik) zaterdag doen! Dan ben ik weer thuis en heb ik een 2e pc tot m'n beschikking. Ik laat begin volgende week wel wat van me horen! Alvast hartelijk dank voor je hulp, waardeer ik enorm Very Happy

Als het goed is heb je nu bij je thuis de kamer-pc harde schijf met nog daaraan bevestigt de IDE-kabel of de SATA-kabel.
Merk op dat een zijkant van de platte IDE-kabel rood gemerkt is of kleine tekst opgedrukt heeft.
Deze gemerkte zijde zit bij de IDE-aansluiting op de harde schijf aan de zijde van de voedingskabel-aansluiting op de harde schijf.

Zet de thuis-pc uit.
Trek aan de achterkant van de pc de stekker van de voedingskabel uit de pc.
Houdt de aan/uit-toets 5 tellen lang ingedrukt.
Verwijder het (meestal rechter-)paneel dat toegang geeft tot de binnenkant van de pc-behuizing.
Raak met beide handen 5 tellen lang het metaal van de behuizing aan.
Nu is de pc ordentelijk geopend met zo min mogelijk kans op schade door restspanningen of elektrostatische spanning.

Het navolgende zal denk ik voor SATA-kabels en -aansluitingen soortgelijk als voor hieronder beschreven IDE-kabels en -aansluitingen opgaan.

Op de zogeheten 'primaire' IDE/SATA zit de harde schijf van de thuis-pc aangesloten.
Naast de moederbord-connector zie je staan IDE0 van een set IDE0 + IDE1 (of IDE1 van een set IDE1 + IDE2).
Merk op dat de rode zijde van de IDE-kabel aan deze zijde van de connector aangesloten zit.
Dus de IDE-kabel zit aan de connector bevestigt met het rode merk aan de zijde van het gedrukte IDEx.

Op de 'secundaire' IDE (respectievelijk per betreffende IDE-set dus IDE1 of IDE2) zit waarschijnlijk een cd/dvd-brander/speler aangesloten.
Maak deze secundaire IDE-kabel voorzichtig los van de moederbord-connector.
Plaats nu een stabiele verhoging naast de open zijde van de pc. Leg de kamer-pc harde schijf hier op.
Onder de 'open' onderkant van de kamer-pc harde schijf moet isolatie zitten (hard-plastic cd-hoesje bijvoorbeeld).

Sluit de IDE-kabel van de kamer-pc harde schijf voorzichtig en correct ('merk' naast 'IDEx') aan op de secundaire IDE-connector van het moederbord van de thuis-pc.
Sluit ook een vrij hangende 4-aderige voedingskabel aan op de kamer-pc harde schijf.
Heb je geen vrije voedingskabel, benut dan die van de afgekoppelde cd/dvd-brander/speler.
De voedingskabel heeft aan de stekker schuine kantjes. Die schuine kantjes moeten bij bevestiging naar boven wijzen.
De voorbereidingen zijn nu klaar.

Start de pc en als het 'rustig' is op Bureaublad, als alles in het systeemvak rechts onder opgestart is, open dan Windows Verkenner.
Je zult waarschijnlijk zien dat het C:\-station de harde schijf van de thuis-pc is en dat het D:\-station de harde schijf van je kamer-pc is.
Start een browser op en download en installeer de slim-versie van Recuva op station C:\ (dit laatste is heel belangrijk).
Start Recuva.
Je komt nu in het openingsscherm van de 'wizard'.

Klik op [Volgende] en je komt in scherm 2, waar je kiest voor Afbeeldingen.

Klik weer op [Volgende] en in scherm 3 selecteer je welk station door Recuva onderzocht moet worden.
Zoals al eerder vermeld, zal dit waarschijnlijk zijn station D:\.

Klik weer op [Volgende] en in scherm 4 klik je gelijk op de knop [Start].

Er vindt eerst een 'ondiepe' snelle scan plaats, waarvan de resultaten vrij snel zichtbaar worden in scherm 5.

Vink in scherm 5 de te 'redden' foto-bestanden aan en klik op [Haal terug].

Er opent zich een pop-up om je de locatie aan te laten geven, waar je de gerecoverde bestanden op wilt slaan.
Maak bijvoorbeeld op station C:\ een map Recuva aan of gebruik er speciaal een lege USB-stick voor.
Klik na selecteren van de recover-map op knop [OK] en de foto's worden in de map gekopieerd.
Hieronder de gerecoverde bestanden van scherm 5 in de map Recuva.

Dan ook heeft Recuva een geavanceerde modus.
In de geavanceerde modus heb je meer instellingsmogelijkheden en zou je starten in de wizard en in scherm 5 overschakelen in de geavanceerde modus, dan zie je scherm 8 hieronder.
Van elk recoverbaar bestand wordt meer informatie gegeven en ook, mooi meegenomen, de kwaliteit van het bestand.

Als de snelle scan niets oplevert, dan zul je in scherm 4 'Uitvoerig scannen' in moeten schakelen.
Ook zou je je dan misschien kunnen verdiepen in de Help-pagina.

Werk ze en veel succes!
Senior lid
Senior lid

BerichtGeplaatst: Za 24 Okt 2009, 11:41    Onderwerp: Reageer met quote

Als het met Recuva (vorige post) niets wordt, probeer dan DiskDigger.

Let wel: installeren op de C:\partitie van de thuis-pc!
Net Gestart
Net Gestart

BerichtGeplaatst: Wo 28 Okt 2009, 15:17    Onderwerp: Reageer met quote

Het is gelukt! Very Happy Bedankt voor de goede hulp en uitleg John Cool
Mijn dank is groot.
Naar boven
John van Rhijn
Senior lid
Senior lid

BerichtGeplaatst: Wo 28 Okt 2009, 17:57    Onderwerp: Reageer met quote

Nou, fijn voor je!

Hoe lang ben je er ongeveer mee zoet geweest, vanaf de kamer harde schijf in de thuis-pc zetten tot er weer uithalen na de geslaagde recovery?
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Index -> Microsoft Windows Vista Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: